W E L C O M E

Bismillahirrahmanirrohim
Assalamualaikum Wr.Wb
HAiii..πŸ‘‹ Selamat Datang di Blog saya πŸ™

Maaf sebelumnya manteman yaaa..
disini tidak ada video bokep, download MP3 Gratis, ataupun mesin pencari uang πŸ˜‚ (kalo sange ya kawin. kalo mau dengerin lagu jangan download, tapi beli CD / Kaset Original nya. Kalo mau banyak duit ya kerjaaaa😁)

Nahh.. Blog ini dibangun bertujuan hanya sebagai wadah buat saya mengoleksi Lirik-lirik lagu yang saya sukai, tentang idola idola saya, tentang isi hati yang saya tuangkan dalam bentuk puisi πŸ™ˆ (malu-maluin)

Blog ini juga saya hiasi dengan beberapa tambahan secara ABSTRAK berisi artikel/cerita/fakta & tentang apa saja yang menurut saya bermanfaat untuk pengingat diri saya sendiri & mudahan²an juga bermanfaat untuk manteman sekaliann.. aamiinn❤️πŸ’‹

selamat membaca..
semoga manteman betah yaaa..πŸ€—

Senin, 16 Desember 2013

Maluncati Got wan Gaguling

Anang wan Enor bulik kampung naik sapida mutur badua, lagi asik di jalan, bakajutan saput-tangan Enor gugur ka subarang got. Anang pun langsung maluncati got meambil akan saput-tangan Enor. Lalu batarus pulang malanjut akan parjalanan.

Pas ditangah jalan ari sanja wan hujan labat, tapaksa umpat betaduh di rumah urang kampung. Maraga hujan kada taduh-taduh jua, buhan nya umpat bamalam di rumah urang tutih, ampun nya rumah hakun ai manampung.

Ampun rumah : "Maaf nah kamar nya sabuahannya".

Anang & Enor : "Kadapapa Cil ai, ini gin kami batarima kasih banaarr, sudah di bulihakan bamalam".

Ampun rumah : "Bahubung buhan ikam ni lain dua-laki bini, jadi guring nya di halat Guguling lah.."

Anang & Enor : "Inggih".
(imbahnya guringan ai, janak guring sampai subuh).

Subuhnya Anang wan Enor bulik manarusakan parjalanan, taga Enor marangut tarus wan jua hinip kada sing-pandiran.

(Anang pun bingung, lalu batakun..).
Anang : "ding, napa pian marangut tarus".

Enor : (masam muha). "Ulun kada manyangka! pian yang liwar wani nya maluncati Got pas ma ambilakan saput-tangan ulun kamarian sumalam. Tapi, malam tadi.. maluncati Guguling haja kada kawa.."

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Follower